17 kwietnia 2014

Jajo wielkanocne - kurs

Duże jajko wielkanocne powstało w podobny sposób jak piniata tylko okleiłam balon do połowy. Po wyschnięciu udekorowałam i prezentuje się tak:


Oto kolejne etapy powstawania jaja.

1) Przygotuj klajster z mąki (1 szklanka mąki pszennej + 2 szklanki wody). Całość wymieszaj w garnku i zagotuj. Odstaw do wystygnięcia.

2) Nadmuchany balon postaw na misce. Smaruj kolejne kawałki papieru lub gazet klajstrem i oklejaj nimi balon. Naklej 3-5 warstw i odstaw balon do wyschnięcia.
Dobra rada: Jako ostatnią warstwę warto użyć czegoś co ma wytłoczony wzorek, który będzie widoczny po wyschnięciu. Idealnie do tego nadaje się papierowy ręcznik kuchenny. Po przyklejeniu go posmaruj całość klajstrem - uzyskasz gładką powierzchnię.

3) Czas narysować kształt pękniętej skorupki i wyciąć go nożyczkami.

4) Pomalować na dowolny kolor. Ja wybrałam żółty.
5) Pozostaje już tylko etap udekorowania. Moje jajko wypełniłam bukszpanem oraz żółtymi kurczaczkami :) Wiosennie i świątecznie się zrobiło. Na koniec potrzebujemy również podstawki. Pod ręką miałam rurki z papierowej wikliny. Skleiłam je razem i owinęłam rafią. Skorupka stoi na tym stabilnie.




3 komentarze:

  1. Śliczna dekoracja. Życzę pogodnych i radosnych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie również Wesołego Alleluja :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...