8 lipca 2014

Zbiór lawendy

Tegoroczny zbiór lawendy jest o wiele mniejszy w porównaniu do poprzednich lat. Wszystkiemu winna jest  chłodna pogoda podczas wzrostu krzaczków. 


Jak powinno się ścinać pędy lawendy żeby jeszcze kwitła obficie?
Wystarczy wpisać w google odpowiednie słowo i znajdziemy wszystkie potrzebne informacje. Ja trzymam się kilku zasad, które pozwalają mi w pełni cieszyć się zbiorami.
Przycinam pędy pozostawiając kilka cm nad zdrewniałą łodygą. Pod koniec ścinania formułuję krzaczek na kształt kuli. Zaraz po wykonaniu tych czynności segreguję poszczególne pędy według długości i związuję. Następnie wieszam pęki w zacienionym i przewiewnym miejscu.
Przycinając lawendę po kwitnieniu powinna jeszcze raz na jesień zakwitnąć. 

Staram się rozsadzać moje krzaki tak aby było ich coraz więcej. Marzy mi się odpowiedni kawałek pola w całości pokryty lawendą, którą mogłabym się zajmować. Tylko wiecie czego mi brakuje?
Właśnie tego kawałka pola. :)


4 komentarze:

  1. Gratulują zbioru! Ja w tym roku wyhodowałam cztery malutkie roślinki z nasionek i nie wiem kiedy zakwitną, domyślam się, że za rok :) Marzy mi się fragment ogródka tylko z lawendą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi właśnie w tym roku lawenda po raz pierwszy zakwitła:) Bardzo dziękuję za informacje dotyczące przycinania, przydadzą się bardzo :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto ją mocno przyciąć - później ładnie odbija i ma dużo kwiatów :)

      Usuń
  3. Równie mocno kocham lawendę jak Ty i sama sobie ja rozsiewam:) Mam juz 20 krzaczków i coś mi mówi, ze to nie koniec:)
    Dziekuje za miłą wizytę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...